Webinar om personalepolitik i din virksomhed!

Det er ikke afgørende, om du er en lille eller større virksomhed, selv med få medarbejdere er det en god idé at få nedskrevet retningslinjer for virksomheden. 

  

Personalepolitikker kan være med til at sætte rammer for ledelsesarbejdet og medvirke til at afstemme forventninger mellem lederen og medarbejder(e). Dansk Erhverv har lavet en medlemsundersøgelse, som viser, at de mest almindelige personalepolitikker handler om alkohol, rygning og sygefravær. Derimod har mindre end 20 pct. af de danske virksomheder politikker om stress, mobning og chikane, seniorer og håndtering af sorg. 

Personalepolitikker er ikke en erstatning for den daglige ledelse, men kan medvirke til at tydeliggøre målsætninger, rammer og regler på arbejdspladsen. Hvis virksomhederne ikke ønsker en formelt nedskrevet politik, kan de også vælge en kortere omtale af den i personalehåndbogen. Personalehåndbogen kan være et centralt sted at samle politikker og retningslinjer i en virksomhed, som sikrer, at alle medarbejdere er bekendt med regler og rammer. 

  

Vi har inviteret Tina Buch Olsson, chefkonsulent i Dansk Erhverv i HR & Ledelse til at give os en orientering. 

  

Tina vil komme ind på emnerne: 

  • Hvordan kan en personalehåndbog være til gavn i mindre virksomhed?
  • Hvordan kan man komme i gang på en enkelt måde?
  • Mulige emner til en personalehåndbog.
  • Hvordan Dansk Erhverv kan hjælpe, når man skal i gang med en personalehåndbog? 

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål ved webinaret.

Når du er tilmeldt, vil du modtage et link til webinaret, dagen før det afholdes. 

TILMELD DIG HER